Vintersådd

Huvudsalladen just nu. Lite lagom ogallrad.

Jag gjorde en mängd vintersådder i år också, många redan 1 januari. I kallbänkar. Det som kommit längst är salladen, den har vi ätit av en månad ungefär. Mycket annat är småplantor som jag skolat om och skall sätta ut i landen vad det lider. Jag provade det här för första gången förra året och då var det en total nyhet för mig. Vissa saker gick fantastiskt bra och vissa andra rätt dåligt, för att inte säga uruselt. Ungefär som när man sår "som vanligt" alltså, i alla fall i mina land. Det är verkligen en fröjd att fixa till sånt här på vintern och sedan bara gå och vänta når våren närmar sig, klappat och klart liksom! För den som vill lära sig om vintersådd finns massor att läsa här. Den där länken går till Sara Bäckmos blogg i Land. Hon är en fena på allt vad odling heter och en ständig insirationskälla! Den som hade hälften av hennes energi bara...
.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Trivsamma trästan!

Kött...