ICA Maxi...

...har KRYMPT! Innan köpstoppet dök upp i min tillvaro snirklade jag mej ofta igenom hela härligheten via en mentalt snitslad bana som gick genom, mer eller mindre, de flesta avdelningarna. Det kunde ju ligga nåt och vänta i nån hylla som man behövde men bara inte kom ihåg att man behövde liksom. En klädtrasa, nåt fiffigt verktyg, en bra bok, en DVD-film eller gud-vet-vad. Nu är det skillnad. Rakaste vägen till matavdelningen bara. Resten har blivit så himla ointressant. Livet på ICA Maxi har blivit fanken så mycket enklare och detta hav av "förnödenheter" har krympt till en insjö. Skönt.

Jag har gjort några inköp de senaste dagarna som många säkert skulle placera i ajja-bajja-facket. Blommor till utelådorna. Jag vände och vred på det hela och kunde bara komma fram till att det gör stor skillnad på trivseln runt huset när det är färgglada blommor i lådor och krukor. Det är en investering i min sommartrivsel och jag behöver trivas. Och då var det ok i min värld att köpa blommor. Och till hösten är dom förbi. Just nu behövs inga köpeblommor, naturen klarar av utsmyckningen så bra på egen hand. Kolla bara min stentrappa, det går knappt att gå där just nu för alla gullvivor som vill synas!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Kött...

Trivsamma trästan!