Böcker

Jag visste från början att det där med att inte köpa böcker skulle bli ett surt äpple att bita i under köpstoppet och precis så är det. Det positiva är att jag blivit tvungen att återupptäcka biblioteket vilket känns som en god sak. Men, vissa böcker läser man liksom i lite från och till hela tiden och det blir ju ett litet bekymmer, om än inte livsavgörande precis. Sen funderar jag ständigt på vad som är "onödig" konsumtion och inte och jag kan inte se annat än att böcker tillhör kategorin om inte direkt nödvändig så väldigt önskvärd konsumtion. Och om ingen köper några böcker så lär det knappast bli några böcker och så vill vi väl inte ha det? Slutsatsen blir att när köpstoppet är över kommer jag definitivt att köpa böcker igen. Det lilla moment jag kommer att införa då bokköplusten slår till är att i alla fall fråga mej om jag verkligen behöver köpa just den boken. Tror också att jag kommer att tillämpa metoden "låna-på-bibblan-först-och-köpa-sen-om-boken-visar-sig-vara-en-läsahelatidenbok" Och sen finns ju Bokbörsen där böcker som inte är helt nyutkomna ofta finns att köpa begagnade. Har funkat jättebra dom gånger jag handlat där!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blåbärsdags!

Den heliga bilen

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.