Mjölk

När jag skall ha mjölk köper jag alltid Gammaldags ekologisk mjölk. Eller snarare köpte. Det är råvarubrist och först skippade Arla den ekologiska standardmjölken och nu har dom strypt den gammaldags ekologiska mjölken också, lite i smyg känns det som. Nu finns det bara fettsnål homogeniserad mjölk att tillgå, annars måste man överge den ekologiska mjölken. Trist då den ekologiska är en bättre produkt på alla sätt. Särskilt den ohomogeniserade. Varför kunde dom inte låtit den gammaldags mjölken vara ifred?!?!? Shit Arla!

Kommentarer

Pumita sa…
Hej! Hittade till din blogg via Klimakteriehäxan. Jag måste säga att jag beundrar dig för din inställning till livet. Du gör det en del - inklusive undertecknad - bara funderar på. Man kanske ska...

Bra jobbat! Hit kommer jag fler gånger för att få tips och inspiration.
Monica sa…
Pumita, tack för uppmuntrande och vänliga ord! En vacker dag så kanske du också...

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Kött...

Trivsamma trästan!