Aningslöshet in absurdum. Igen...

Bild privataaffarer.se
Jag är skitförbannad. Och besviken på ett hörn av mänskligheten. Vad tror dom, det där gänget som verkar leva i en annan värld emot oss andra? Eller rättare sagt, dom verkar tro det. För det är samma jord vi sliter på. Annika Falkengren leder nog ligan för aningslösa just nu, eller vad skall man tro när hon "accepterar" en lönehöjning på 2 mille/år? Från en nivå på den redan rent löjligt skyhöga nivån 7 mille. Den höjningen var "en marginell justering" enligt SEB´s ledning, herregud... Sen fick hon visst i förbifarten sin pension höjd med 35. Också mille. Varför ska vi "vanliga dödliga" någonsin återfå förtroendet för det här fartblinda, aningslösa gänget? För det är väl ändå så, ett gäng, en klubb för inbördes beundran. Som seglar runt. På en räkmacka. I en annan värld. Och kom inte och snacka om tungt ansvar, visst, men det handlar också om en tung förmån att påverka och en tung makt att styra. 

Som om det inte vore nog så klämde SEB till med en lyxig bjudresa till alperna, tydligen är dom noga med att göra bilden av patetiska gänget fulländad... Det jag skulle vilja veta är hur dom tänker. Hur dom resonerar när dom bestämmer sånt här. Dessutom mitt i en finanskris. Det är svårgissat. Och obegripligt. Varken mer eller mindre.

Sunt förnuft, vad är det för fel med det? Vore det inte ett lämpligt minimikrav när dyrgriparna skall anställas att de behärskar åtminstone en grundläggande nivå vad gäller sunt förnuft? Att dom i alla fall har en fot kvar i den verklighet som de flesta av oss lever i på ett eller annat sätt? Att dom begriper att vi alla sitter i samma båt och att ingen är mer värd att förbli torrskodd än någon annan när båten väl börjar läcka... Och förresten, man kan ju bara vara torrskodd, in i helvete torrskodd blir liksom inte bättre...

Kommentarer

På måndag ska jag gå till SEB och avbryta mina sparande. det kommer att kosta men det skiter jag i! Nu blir det bankbyte.
Anonym sa…
Annika Falkengren med resterande ledning i SEB borde ha en STOR offenlig spark i anus för sin totala verklighetsfrånvaro på just dessa poster.

Pelle
Pumita sa…
Det är såå skönt att läsa ditt inlägg! Du sätter ord på det som många känner idag och du gör det förbaskat bra! Tack så mycket!
Visst är det helt makalöst!
Vi har SEB sedan många år och är verkligen jättenöjda med den kontakten vi har med vårt bankkontor här där vi bor.
Förbannad blir man när man hör om "högsta hönsets" tilltag med "lönejustering" - inte minst i dessa tider...
Min man ringde huvudkontoret för att begära en "justering" av våra räntor med hänvisning till att ledningen höjt sin lön - det gick inte... Men personen verkade inte så glada åt situationen om man säger så.
Fotografen sa…
Frågan är om det blir så mycket bättre att byta, alla hittar de ju på nåt fuffens för att roffa åt sig en så stor kaka som möjligt... Samtidigt så jagas de stackars ensamstående mammor som ev råkat VABa en dag för mycket... Det vill till att prioritera...

Nu har jag lagt upp några bilder förresten :-)
Gaaaah, det är absurt...men jag hör på Rapport nu att SEB-ledningen gjort avbön. Tyvärr är det för sent, allt förtroendekapital är borta. Att vara medarbetare på den banken i dag, sitta på kontor och ta emot spararnas frågor och ilska...ingen avundsvärd situation. Speciellt med tanke på att bankanställda generellt inte är en välavlönad grupp.
Monica sa…
Fritt ur hjärtat, det skulle jag också gjort om jag haft den banken.
Pelle, precis!
Pumita, tack! Jag kokade...
Ulrika, det är synd om den vanliga bankpersonalen som dessutom säkert får ta mycket skit!
Fotografen H, NÅT måste man göra!
Peace in mind, komma nu och bli mjuka i nacken... Som sagt, för sent!
Tack för att Du sätter mina tankar på pränt blir så för....ad att jag inte kan skriva med mina tankar eller ord.
Tack och lov har jag redan bytt bank.
"Gud ske pris jag har räddat skatteåterbäringen."
Om jag hade någon för det är som en kniv i ryggen när man går arbetslös.
Underbart tack snälla Du.
Monica sa…
LottaM, det var inte så lätt att skriva, det var en grannlaga uppgift att inte spinna loss i en rad svordommar bara... Och jag kan tänka mig att om man är arbetslös så känns det här mer smaklöst än man härdar ut! Kikade lite på dina bloggar, trevliga!

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Trivsamma trästan!

Kött...