Handlar med hjärtat!

Det är vi som är framtidens etiska konsumenter. För att nå oss ungdomar måste företagen förstå hur vi tänker och var vi påverkas. Men många företag finns inte i sociala medier som Facebook och Twitter. Det är en sak som blivit väldigt tydlig för mig, att företag och ungdomar måste klicka ihop. Det finns många fantastiskt bra krafter, men de borde arbeta tillsammans och synas bättre.
Vi unga vill handla med hjärtat, inte bara med plånboken. Vet man att en vara är tillverkad på ett bra sätt, eller är köpt på second hand, så kan det också vara bra för ens personliga varumärke.
Jag gläds, hoppas, hoppas att detta är hyfsat representativt för fler ungdomar än man kan förledas att tro emellanåt...
.
.
Kommentarer
jag kan inte minnas att det ens fanns ett fragment till det tänket, inget som märktes i alla fall, på 70-talet när jag var tonåring. Jag kan liksom inte minnas att vi ens hade en sportslig möjlighet att BÖRJA tänka i sådana banor. Mycket har hänt.
Klimakteriehäxan,
absolut! Mycket intressantare att handla second hand!