Första klockrena ickeköpet

I kväll passerade jag ett ställ med 3 Indiana Jones-filmer för 199:- på ICA Maxi. Dom hade jag inte ens försökt att motstå om jag inte köpstoppat. Men vad enkelt det var. Jag bara konstaterade att "dom där hade ju haft kul att ha men ruggigt onödigt". Så var det inte mer med det. Skönt. Åkte däremot på ett par hälgrepp till golfskorna. Hade att välja på det eller säkert dubbla summan i plåster efter hand + en massa ont och dåligt humör. Hade ju knappast varit ett bättre alternativ, varken för mej eller omgivningen. Men faktum är att det tar emot rejält att köpa nåt materiellt även om det är nåt så ynkligt och billigt som hälgrepp till skor. Det händer helt klart rätt så omtumlande saker i sättet att tänka, hade inte riktigt väntat mej det. Det blir intressant att se om det är "nyhetens behag" som råder eller om dessa tankegångar är av varaktig art. Jag hoppas, och tror, att man genom att "utsätta sig" för detta experiment under en hyfsat lång tid styr om tankarna för gott vad gäller det materiella.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.

Mer grönt på menyn

Barnet - den sista slaven