Marknad på stan

Idag utsatte jag mej för en liten prövning genom att gå Kungsgatan fram och tillbaks när handlarna hade marknad, då drar dom ut delar av sortimentet på gatan och säljer till rea-priser. Var lite nyfiken på hur jag skulle reagera om jag skulle få syn ¨på "den-där-perfekta-grejen-till-halva-priset" eller nåt. Resultatet blev att det helt enkelt var svårt att mobilisera nåt intresse för varustånden, kanske var det en smula självbevarelsedrift inbyggt i detta. En helt smärtfri vandring alltså.


Gick så till Planeten och handlade lite frukt och grönsaker istället. Det är verkligen ett trevligt ställe att handla på, allt ekologiskt, av bästa kvalitet och till humana priser.

Besökte biblioteket för första gången på länge och återupptäckte vilken guldgruva det är. Jag säger bara en sak, rör inte våra bibliotek!! Nu för tiden är det ju annars enklare att köpa böcker på internet än att gå dit men den vanan är det ju bara att vända på i år och det känns verkligen rätt. Bokhyllorna hemma dignar ju redan av böcker, dags med en utrensning där igen tror jag. Fick med mej en packe intressanta böcker hem, det lär väl dyka upp ett eller annat utdrag ur dem här så småningom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Kött...

Trivsamma trästan!