Snubbeltråd


Var på ICA Maxi och handlade mat. Dom sålde jättefina Million Belle-amplar, 2st för 59 spänn. Ooooh tänkte jag så klart, vilket klipp! Och blommor är ok att köpa har jag ju bestämt. Så, jag funderade. Två lila, två gula eller kanske en av varje? Stod där och dividerade med mej själv en stund innan jag kom på nåt. Nåt viktigt. Hade jag en tanke på fler blommor runt huset innan jag gick in i affären? Icke. Alltså uppstod ett omedelbart behov och köpsug då jag fick se prislappen och bara inte kunde missa detta. Typisk köpsnubbeltråd. Så, jag tog mitt köpsugna jag i kragen och lät bli. Skit samma om det handlar om blommor som jag egentligen tycker är ok att köpa, det ska inte ske oplanerat och bara för att det är billigt! Typisk spontanköplust och det är precis det jag vill få bukt med. Jag backade bort från blommorna, vandrade vidare till matavdelningen och pustade ut. Sen kom jag hem och fick syn på den Million Belle-blomma jag redan hade i en ampel... Torr, vissen, ovattnad och allmänt död. Shit...

Kommentarer

Maria sa…
Håller så mycket med dig! jag kommer aldrig nånsin ur en affär enbart med det som står på inhandlingslistan...

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Kött...

Trivsamma trästan!