Snoooooorig...

Eftersom min tillvaro ser ut så här just nu så har det inte funnits så mycket inspiration till nåt bloggande på några dagar. Urk. Minns inte när jag var förkyld senast och så här så man blir mest sängliggande. Och jag brukar kunna "mota Olle i grind" men jag var helt chanslös den här gången. Urk igen. Jag vill i alla fall skriva lite om ett inlägg på Ulrika Gabriels blogg som jag funderat på under dagen. Det handlar om att äta det man är sugen på men i små mängder och verkligen njuta av varje tugga, att äta egologiskt. Bra idé jämfört med att förbjuda en massa goda saker som man så småningom blir panikslaget sugen på och då istället vräker i sig i stora mängder nästan utan att känna smaken ens. Har provat idag med de jättegoda Annas Ekologiska Pepparkakor som jag fått dille på. Jag njöt verkligen av varje tugga när jag tog dom där två pepparkakorna... Och jag var verkligen närvarande... Alla gångerna under dagen... Men "lite vill man ju unna sig" när man är sjuk och eländig och det är så synd om en...

Kommentarer

Hej stackars sjukling!
Hoppas att du kommer att krya på dig snart. Att vara förkyld kan vara ett elände.
Vad roligt att du har anammat mitt egologiska tänkande vad gäller maten. Jag skrev en kommentar till ditt inägg på min blogg också.
Jag tycker faktiskt att jag känner mig lite lyxigare när jag har börjat äta egologiskt. Kanske är det för att jag länner mig lite mer "förnäm" när jag "finäter" -istället för att trycka i mig det jag kommer åt fort som sjutton. Maten räcker längre och jag blir nöjd med mindre.
Ta nu hand om dig så att du tillfrisknar snart.
Många goda tankar från Ulrika
Monica sa…
Tack Ulrika! Idag är det snorigare än någonsin, snyta sig är en heltidssyssla just nu... Men vad fanken, sånt går ju över! Och inget ont utan att de har nåt gott med sig, jag läser så mycket jag orkar och får ju faktiskt på vila hjärnan en hel del.
Ingefärste och kiwifrukt hjälper.
Monica sa…
Hannele, det där med kiwifrukt var nytt! Jag brukar tugga på färsk ingefära och kryddnejlikor. Ingefärste är gott!

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Kött...

Trivsamma trästan!