Juldagen


Frusen nymf i god väns trädgård. Hon ser ju rätt nöjd ut ändå, trots frosten... Dagen har bjudit på sol, dimma modell tjocka och ännu mera sol. Och frost och vindstilla. Naturlig julefrid liksom, långt från energikrävande julreor. Har gått här idag och tänkt att jag skall blogga om regeringens osympatiska ambitioner att göra det svårare, eller kanske rentav jättesvårt, för vilsna och uttröttade gymnasieelever att kunna läsa upp sina betyg senare när energin förhoppningsvis återvänder. Jag ligger dock lite lågt med det. Julerfriden ni vet... Men jag tycker att Jan Björklund, och en eller annan företrädare till honom, tills vidare kan göra nymfen sällskap i min väns kylslagna, vintertorrlagda damm...

God Fortsättning!

Kommentarer

Anonym sa…
Här ligger rimfrosten hård över naturen... kanske dags att ta med kameran ut...

God Fortsättning...!
Monica sa…
Hannele, frosten blir nu bara finare och finare!
Farbror Sid, gör det! Kanske hittar du nån gammal frostbelupen folka i nån buske...
M. sa…
hejhej!
hoppas att du har haft en riktigt bra dag:)

japp, min hund är en dvärgschnauzer, en stor sådan, men han håller sig inom gränsen för hur stora dem "får" vara :)

ha det fint!
Monica sa…
Molly, det är en härlig ras! Ha det fortsatt gött!

Populära inlägg i den här bloggen

Blåbärsdags!

Den heliga bilen

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.