Ekofilosofidags = bloggtorka

Nu är det inte mycket is kvar på viken, den är nog borta när jag kommer hem. För nu är det dags för ekofilosofihelg igen och med den en tvärsäker bloggtorka. Vet inte vart vi ska, det är bara att kliva på bussen och hänga med. Dessa helgträffar är underbara avbrott i vardagen. Den grå vardagen. Som från och med imorgon väl byter färg till nåt ljusgrönt, det är ju vårdagjämning

Och sedan undrar jag vilka "folk" är. Karln är ju klok som en uggla. Genom att dra ner rejält på de fasta utgifterna finns ju möjlighet till downshifting

Kommentarer

Hipp hipp hurra för våren!!!!
Monica sa…
Jaaaaaaaaaa! Ljuset, det är så underbart!
De där helgerna verkar vara rena kicken...och efteråt får vi ta del här?!
Monica sa…
Peace in mind, det är det! Jag brukar försöka skriva något men det är faktist inte så lätt, det handlar så lite om fakta och mycket om insikter och aha-upplevelser. Och de är inte så lätt att dela med sig av om man inte har sammanhanget. Det blir så lätt torftigt när man försöker förmedla det. Men nåt kommer det!
Pumita sa…
Önskar dig en lärorik helg! Jag hoppas och antar att du sprider kunskapens ljus i bloggen sedan. :)
Monica sa…
Pumita, tack! Och ha en trevlig helg själv! Som jag skrev ovan så tycker jag det är svårt att förmedla det här på ett bra sätt utan att ha med sig helheten men visst kommer det att bli något!
Anonym sa…
Verkar som ett kul avbrott i vardagen, en spontanresa mot okänt mål.

Mjörn ligger där så outgrundlig,säkert har nog isen gått vid hemkomsten.
Trevlig resa!
Malin sa…
Trevlig helg du med! Visst verkar karln fullständigt klar i huvudet, och det är mer än vad man kan säga om många andra! Direktörer och annat löst folk ;) Hoppas solen lyser på dig också. Kram!
Monica sa…
Rut, tack! Det har som vanligt varit givande. Isen ligger dock kvar längst in vid strandkanten, tvärtemot vad jag trodde. Hoppas du haft en bra helg!
Malin, solen har INTE lyst på mig i helgen. Har varit i ett, som du säkert också känt av, buskallt Skåne! Synd, trodde det skulle vara lite vårfint där!

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Trivsamma trästan!

Kött...