8 april 2009

AHK vidare till semifinal, yes!

Bild ahk.nu
Hade tänkt skriva något om plasttandpetare... Och det ska jag. En annan dag. Ikväll har jag sett Alingsås Handbollklubb fullständigt krossa Lindesberg i femte och avgörande kvartsfinalmatchen i handbollens slutspel. 38-22...! Alltså, jag vill ju naturligtvis inget hellre än att dom skall vinna men måste det vara med så mycket? Jag borde nog inte se sånt här för när AHK´s ledning började bli sisådär 8 mål så började jag tycka synd om Lindesberg... Det är kul när ens lag vinner men trist att någon måste förlora...

Det susar i hela huvudet efter 1,5 timmar i Nolhagahallen, "skokartongen" kallad. AHK´s publik tillhör elitseriens absolut mest högljudda och frågan är hur det gick med tinnitusen ikväll...?

Fyra tvärjämna matcher och så detta. Det var en fröjd att se! Nu väntar Hammarby i semifinalen, härligt!

Grattis AHK, so far...!

2 kommentarer:

Helena sa...

Ja det var en jäkla stämning i hallen igår. SÅ roligt för dem!!! De var de verkligen värda...

Monica sa...

Helena, visst var det! Och nu väntar fler ljuva stunder får vi hoppas!