AHK vidare till semifinal, yes!

Bild ahk.nu
Hade tänkt skriva något om plasttandpetare... Och det ska jag. En annan dag. Ikväll har jag sett Alingsås Handbollklubb fullständigt krossa Lindesberg i femte och avgörande kvartsfinalmatchen i handbollens slutspel. 38-22...! Alltså, jag vill ju naturligtvis inget hellre än att dom skall vinna men måste det vara med så mycket? Jag borde nog inte se sånt här för när AHK´s ledning började bli sisådär 8 mål så började jag tycka synd om Lindesberg... Det är kul när ens lag vinner men trist att någon måste förlora...

Det susar i hela huvudet efter 1,5 timmar i Nolhagahallen, "skokartongen" kallad. AHK´s publik tillhör elitseriens absolut mest högljudda och frågan är hur det gick med tinnitusen ikväll...?

Fyra tvärjämna matcher och så detta. Det var en fröjd att se! Nu väntar Hammarby i semifinalen, härligt!

Grattis AHK, so far...!

Kommentarer

Helena sa…
Ja det var en jäkla stämning i hallen igår. SÅ roligt för dem!!! De var de verkligen värda...
Monica sa…
Helena, visst var det! Och nu väntar fler ljuva stunder får vi hoppas!

Populära inlägg i den här bloggen

Blåbärsdags!

Den heliga bilen

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.