Annandagsmorgon i P1

Bild lånad från margaretaivarsson.se
Idag fick jag förmånen att dela med mig en smula av mina funderingar i "Annandagsmorgon med Kerstin Wixe" i P1 som handlade om vad vi ska göra med alla kriser, "bryta ihop och komma igen eller ta tillfället att tänka nytt?" Det var ett klart givande program där ett antal personer utifrån olika infallsvinklar diskuterade vår framtid och hur den skulle kunna se ut. Bl a konstaterades det att "vanligt folk" är mycket mer förändringsbenägna än våra politiker tror. Kanske något att ta fasta på?

Om du vill lyssna, håll ett öga på sändningsarkivet. Har inte sett det än men det dyker nog upp. Ekonomie doktor Kjell A Nordström är rådgivare till företag och regeringar runt om i världen och var med i programmet. Lyssna till intervjun med honom här.

Slutorden i programmet var "Känsla och förändring" som kanske till stor del sammanfattar vad det hela handlar om. 

Uppdatering: Nu finns programmet att lyssna på, här!

Kommentarer

ERIC SECHER sa…
Nu är det riktig parkörning!
La precis ut (på min sida) en påminnelse om att programmet nu finns i sändningsarkivet.
M. sa…
intressant program :)
tack för dina kommentarer på bloggen :) alltid kul att höra från dig :)
hoppas att din dag hittills har varit bra :)
take care! kram kram
M. sa…
jag glömde ju säga att det var kul att höra dina tankar och din röst :)
ha det bra!
Monica sa…
Eric, tack för det!
Molly, visst var det bra! Lite pirrigt är det förstås...

Populära inlägg i den här bloggen

Blåbärsdags!

Den heliga bilen

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.