Grattis bloggen!

Bild göteborgslokaler.se
Idag är det exakt ett år sedan jag började mitt köpstopp. Och dessutom exakt ett år sedan jag började blogga. Då var det för att uteslutande skriva om köpstoppet. Och det gick ju ett litet tag. ett väldigt litet tag. Sedan dök det upp tankar av de mest skiftande slag och snart handlade bloggen om lite vad som helst och väldigt ofta sådant som på något sätt är knutet till vår miljö och natur. Dock har köpstoppet återkommit med jämna mellanrum även om de blivit längre och längre. Mellanrummen alltså. 

Jag undrade mycket hur det skulle gå och hur det skulle kännas att inte köpa några grejor alls. Och, som jag skrivit förut, så gick det löjligt bra. Det var enkelt. Det var bara att låta bli. Ok, vid några tillfällen sved det ordentligt, som när de där små gulliga laptop´arna dök upp... Det intressanta är att jag fortfarande inte köpt någon. Suget avtog. Men jag går inte säker än... Försöker emellanåt få mig själv att förstå att jag behöver en, men jag har inte gått på det än...

Annars har jag köpt det mesta på den köpönskelista som tog form under året, inga billiga grejor så visst har jag spenderat en del pengar men dom sparade jag med råge ihop under köpstoppet! Kvar är den maffigaste investeringen, en kajak. Den lär komma under våren... Sedan är sommaren räddad! Och kanske vintern, vem vet vilken sorts kajakare man blir...?

Faktum är att jag går och småplanerar ett nytt köpstopp, någon gång under året skall det bli av har jag tänkt. Den som känner sig manad att hänga på kan ju börja vänja sig vid tanken... Får klara av det här med kajaken först, den känns viktig! Jag är allra mest ute efter den själsliga frid som det i rimlighetens namn måste medföra att tyst glida fram på en spegelblank sjö och vara riktigt nära elementen. Och att övernatta på nån ö och vakna tidigt, förmodligen till trutarnas skrän, och lyssna på naturen och bara vara... 

Kommentarer

eriksjos sa…
Grattis!
Och kajakande är verkligen super! Lycka till med det!
/erik
Monica sa…
Erik, tack! Och jag hoppas mycket av det där med kajakande!
Åsa! sa…
Grattis på ettårsdagen! Hoppas jag får vara med och gratta på tvåårsdagen också!
Kajak låter underbart skönt, har provat en gång på Lojsta träsk, det var just underbart!
Köpstopp... Ska fundera på det, tanken är inte helt främmande!
STORT GRATTIS!!!
Och tack snälla underbara du för allt klokt, finurligt och intressant som du så frikostigt delar med dig av här hos dig.
Det är alltid lika spännande att "titta in".
För egen del fyller min blogg halvåret i dagarna. Så jag är bara en liten bebis om man jämför mig dig ;-).

Kram och tack!
Monica sa…
Åsa, tack och fundera på saken, det är faktiskt roligt hur konstigt det än kan låta!
Ulrika, tack för dina fina ord, dom värmer verkligen, särskilt som nu när jag tycker att inspirationen tryter en smula! Jag gillar verkligen din blogg också!
Grattis! Du kan börja med att hyra kajak och känna efter, bara över en helg.
Monica sa…
Hannele, jag har känt efter och de smakar mera...

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Kött...

Trivsamma trästan!