Levande Kraft

...känslan inombords

Jaha, så var då ännu en Levande Kraft-kurs avverkad. Eller upplevd snarare. Den ena kursen är aldrig den andra lik. Olika tidpunkter = olika förutsättningar = olika upplevelser. Alltid lika intressant. Det händer alltid någonting med en på en sådan här kurs och för min egen del handlar det mest om: Större plats inombords, ja även rent fysiskt lungorna får träna ordentligt, stort lugn, ökad och stabil energi, träningsvärk och smörjt krås. För vi får skitgod mat också minsann!

Detta är ett suveränt sätt att fiska rätt på gammal sörja som vi alla lagrar på oss under årens lopp och ofta efter bästa förmåga trycker undan i något skrymsle i kroppen. Att få möjlighet att ta ett tag i denna "soptipp", som påverkar ens liv så mycket, är oerhört livgivande. Man blir liksom bättre vän med sig själv, självkänslan ökar, man blir mer balanserad och det är lätt gjort att man hittar den där kraften som behövs för att göra önskvärda, men ofta ack så motiga, förändringar i livet. 

Känslan efter en Levande Kraft-kurs för min del är ungefär: "Kom an nu då, för nu är jag stark!"

Cicci, som tillsammans med maken Per leder kurserna, har själv en sjukdomsdiagnos, MS, som numera är mycket hanterbar tack vare denna typ av terapi. Ladda ner artikel om henne här

Och kom ihåg, en sådan här kurs ger något för alla, bara man har viljan!

Kommentarer

Det låter verkligen jättespännande och härligt! Berätta gärna mer, jag blir nyfiken.
En härlig vecka önskar jag dig. Ulrika
Åsa! sa…
Låter som en mycket givande kurs, som alla kan ha nytta av!
Monica sa…
Ulrika, klicka på länken och läs på deras hemsida, dom är bättre än jag på att beskriva. Men kanske kommer det något mer. Det ÄR verkligen jättespännande!
Åsa, precis så är det. ALLA har verkligen nytta av det här!

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Kött...

Trivsamma trästan!