Community Trade

Jag var på Body Shop idag. Brukar handla ett och annat där, egentligen utan att syna produkterna så där minutiöst i sömmarna. Tycker att dom funkar bra och så är dom inte testade på djur, något som redan i början på 80-talet fick mig att gärna handla där. Nu blev jag glatt överraskad då jag fick lite mer "kött på benen" vad gäller deras "Community Trade-program" som funnits i nästan 25 år... Och jag har missat... Det är deras egen motsvarighet till Fairtrade och verkar ju schysst. Skulle köpa Body Butter (jädrans namn...) och fick vackert ge mig för en med ekologisk cocosolja i, just för att den var ekologisk. Annars har jag en annan favorit. Så nu kommer man att gå omkring och lukta Pina Colada... Det finns även andra produkter i Body Shops sortiement som innehåller ekologiskt odlade råvaror, tack för det! Jag blev lite skeptisk när Oil Of Ulay köpte företaget men det kanske är helt obefogat. Hoppas...

Kommentarer

Body Shop har även en liten herravdelning där jag brukar köpa en dryg deodorant som nästan räcker i ett år. Dyr, men billigare i längden. Och mer djuretisk förstås.
Åsa! sa…
Body Shop har jättebra produkter. Sist handlade jag en jordgubbstvål som doftade helt underbart!
Monica sa…
Martin, jag tycker ofta det är så med etiska och bra produkter. Dom är BÅDE bättre och billigare i längden.

Åsa, det är riktigt roligt att handla där!

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Trivsamma trästan!

Kött...