Tillbaks till jobbet

Bild itil-process-wiki.mitsm.de
Imorgon är det dags igen. Att gå till jobbet. Till det amerikanska IT-företaget. Och till ITIL. Det är nåt lite heligt med ITIL. Processer. Effektivitet. Enhetlighet. Kontroll. Planering. Spårbarhet. Fint som snus. Men jag vet inte jag. Jag skulle nog vilja ha med lite annat, som har en del med själva verkligheten att göra. Som: Mentalt löpande band. Teoretiskt. Overhead. Fantasilöst. Trist. Förlamande. Nedbrytande. Ineffektivt. Och som en naturlig följd av allt detta - dyrt!

Det är lite "Kejsarens nya kläder" över det här fenomenet. "Alla" tycker att det är fantastiskt och nödvändigt. Undrar bara när någon tillräckligt hög potentat skall genomskåda härligheten, ta bladet från munnen och yppa den för de arma arbetarnas välbefinnande så välgörande frasen - "Men ser ni inte, kejsaren är ju naken!"

För er som känner er totalt vilsna i ovanstående - hav förtröstan! Ni är helt enkelt lite mer lyckligt lottade!

Kommentarer

Åsa! sa…
Jag känner mig totalt vilsen, om jag är lyckligt lottad för det vet inte jag...
Men semestern går alldeles för fort, som tiden alltid gör när man har roligt!
Monica sa…
Åsa, du är i alla fall mer lyckligt lottad vad gäller just detta - tänk bara på uttrycket "det mentala löpande bandet" så kan du kanske sätta dig in i en smula vad det handlar om...
Tack;)
*s*
Ha en fin dag idag, söta du
Kram Lallis
Monica sa…
Lallis, ha det gott själv!

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Trivsamma trästan!

Kött...