Guuuuuuuuld!

Bild dn.se
Dom gjorde det igen! Guld! Visst är dom fantastiska, våra curlingdamer! Jag har motstått frestelsen att sitta upp alltför länge på nätterna under detta OS men igår var det inget snack, detta skulle jag se. Så jag bet ihop, höll mig vaken och matchen var ju skitspännande. Men, i näst sista omgången såg det änna rökt ut och jag var helt förbi av trötthet. Ca 02.40, en bit in i sista (trodde jag...) omgången kändes det ju som om loppet var stenkört. Kanada ledde med 6-4 och hade sista stenen. Jag kröp till kojs. Shit, shit, shit, jag missade ett av de mäktigaste ögonblicken i detta OS!! Sverige lyckades rädda två poäng och det blev skiljeomgång. Som avgjordes i sista stenen. Som var Kanadas. Som dom missade. Och då sov jag. Fan.

Grattis, ni är fantastiska!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kärnkraft - nej tack. Fortfarande.

Mer grönt på menyn

Barnet - den sista slaven