Julvecka!

Granen står så grön och grann i köket... Och jag bara tittade på när det hände, yes! Det blev mer en buske i år liksom... Obesedd i nät... Men den är fiiiiiin!

Jag är ledig. Görledig. Hela veckan. Skall göra ingenting, dvs ta dagen som den kommer. Låta dagarna bli som dom blir, göra det jag vill och har lust med. Är i stort behov av att "hinna ikapp mig själv". Knasig tid för sånt kan man tycka men jag resonerar som så att när många andra springer juletidsfort så blir mitt ingenting dubbelt så mycket värt, fler ingentingenheter/timma liksom...

Sedan kvarstår ju utmaningen att
verkligen göra ingenting i julveckan och det kommer inte att hålla helt, det vet jag, men det som behöver bli gjort skall jag göra i lugn och ro. Lite lagom oplanerat när andan faller på.

Vid ev julklappsbekymmer: Ett alternativ som jag använt flera gånger och som uppskattats även av hippa tonåringar som redan har allt dom behöver är något från Action Aid. Ge bort en get, åsna, fotboll, spis, bikupa eller varför inte ett helt skolår för ett barn. Eller nåt annat av allt som finns att välja på!
.

Kommentarer

Åsa! sa…
Nog är det en utmaning att göra ingenting veckan innan jul, men kan man komma så långt så man kan göra sina julbestyr i lugn och ro, då räcker det långt!
Onkel Olof sa…
Det var, i sanning, en fin gran!
Monica sa…
Åsa,
mina julbestyr är mycket begränsade och vi har småpillat med det vi vill göra i flera veckor nu. Det är därför granen redan är på plats t ex!

Onkel Olof,
den är rätt fin faktiskt, och den luktar verkligen gran! När man kommer utifrån så nästan slår det emot en. Tur att mannen är blomsterhandlare - kanske blir det förfall på krukväxtfronten...
HÄLSOFOKUS sa…
Undertecknad har skickat en spis via ActionAid. En jättefin julklapp blev det!
// Kikki
Monica sa…
Hälsofokus, det brukar bli uppskattat här hemma också!

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Kött...

Trivsamma trästan!