Baddamm



I mer än 30 år har jag haft möjligheten att på två ynka minuter gå till närmaste sjö och ta mig ett morgondopp, även mitt i stan där vi bor nu. En ynnest även om jag inte är den där inbitne morgonbadaren, inte alls. Men när vi flyttar till nya huset fram i höst är det sannerligen inte gångavstånd längre. Och ja, det ÄR skönt att ta det där doppet ibland. Så jag tänkte att jag skulle önska mig en baddamm, eller naturpool som det också heter. Den görs på ett förhållandevis naturligt sätt och all rening sköts på naturlig väg. Tidningen Land beskriver hur man gör, måtte mannen nappa på detta! Just dammen på bilden har vuxit till sig några år, visst ser det ljuvligt ut!

Kommentarer

ingen damm på vårt berg - får cykla till havet :)
Monica sa…
Havet är härligt, en ynnest att ha cykelavstånd! Min önskedamm är så klart inte bara för att bada i, det är så härligt med vatten på tomten, lite porlande är en lisa för själen. Men, det förblir förmodligen en dröm och det är inte illa det! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Trivsamma trästan!

Kött...