Träning

Bild alltomhemmet
Var för första gången på länge på ett Body Balance-pass på Sportlife. Ett allsidigt pass som är en blandning av yoga, tai-chi, pilates, streching, balans, styrka, smidighet m m. Bra för dom flesta, rekommenderas varmt! Hur kändes det då? Härligt, men... Musklerna darrade och smidigheten var jämförbar med närmaste kylskåp. Shit. Det sätter sina spår att lägga träningen på is för länge... Nu ser jag fram emot lite Body Pump på måndag för om det är någon massa som vuxit till på kroppen senaste halvåret så inte är det muskelmassan precis...

Nu ska det med andra ord bli lite ordning på det där tränanadet igen. Det är skit att vardagen normalt sett inte innehåller tillräckligt med kroppsansträngning utan att man skall behöva sköta sånt på en träningsansläggning men det är bara att konstatera att livet bakom ett skrivbord inte erbjuder nåt annat än på sin höjd belastningsskador...

Kommentarer

Anonym sa…
Hallå Monica! Hoppas julen varit fin och att du hunnit vila sinnet också. Det där med kroppen bakom skrivbordet känner man ju igen. Turligt nog har jag vovven som tvingar ut mig. Skönt med lite promenader.
Åsa! sa…
Body Pump går mina arbetskamrater på, det verkar jättekul!
Monica sa…
Morsan, jag har haft en lugn och trevlig jul. Inga onödigt höga hopp liksom. Promenerar gör jag mycket men det räcker liksom inte riktigt...

Åsa, Body Pump är riktigt bra om man är noga med att göra rörelserna rätt och inte förtar sig med för mycket vikt på stången. Det är kul att känna att man blir starkare och starkare!

Populära inlägg i den här bloggen

Framför våra fötter

Kött...

Trivsamma trästan!